mandag den 21. marts 2011

Noget om musik



jeg vågnede med denne melodi i hovedet i morges. På den ene side har den en melankoli, på den anden side fortæller det mig at min  sjæl og sind har fundet ro igen.

Jeg er vokset op i en familie, hvor musik har fyldt meget. Min far er et musikalsk naturtalent, kan spille guitar, klaver, harmonika osv bare sådan uden meget øvelse - bare ved gehør. Eller det vil sige kunne spille, nu har han så meget ledegigt, at hans fingre ikke vil være med mere, men han nyder stadig musik. Mine søstre spiller klaver, guitar, cornet - og så synger vi alle sammen. Bilture i min barndom var en lang sang.
Nevøerne og niecerne har arvet glæden ved musik og har også arvet morfars gehør og rytmiske sans.

Men vi har forskellige måder at høre og nyde musikken på. Min far hører melodien , om der er harmoni og om sangen/teksten passer ind i harmonien.
Den ene af mine nevøer han hører først teksten og så melodien.

Jeg har altid en melodi i hovedet. Mine venner siger, de kan høre på hvilken sang jeg evt. nynner, hvilket humør jeg er i.
Jeg har forskellige lydspor til forskellige oplevelser og livsfaser.

Hvordan bruger du musik?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar