fredag den 25. marts 2011

noget om bøger

jeg elsker bøger. Stod det til mig så befandt der sig altid en bog i min nærhed.
Jeg husker tydeligt, hvordan det var at lære at læse selv - og hele den forunderlige verden, der foldede sig ud for ens indre øje, når jeg kravlede ind i bogens univers. Min mor kan fortælle, hvordan vi brugte Bogbussen - meget for at stille min læselyst.
Og jeg husker den store glæde, der tog brodden og angsten af mit skoleskift i 4. klasse, da jeg OPDAGEDE skolebiblioteket. Min bedste veninde Terese og jeg læste ALT på det bibliotek med undtagelse af et par fagbøger om motorlære og fiskiske eksperimenter .....

Jeg læser mange forskellige typer og genre: Fagbøger, for at følge med i ny viden og forskning, og for at blive dygtigere og inspirere andre. Krimier, når jeg har for travlt og skal slappe af. Klassikere, når jeg har god tid og skal nyde historiens vingesus. Skønlitteratur, når jeg har lidt mere overskud til at fordybe mig. Men jeg har gerne gang i et par bøger.

Efterhånden har jeg en stor bogsamling, og jeg låner gerne ud - er bare ikke så god til at låne andres bøger...

I dag købte jeg den her i Netto - den skal med i Haven i weekenden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar