tirsdag den 22. marts 2011

noget om lugten af ny maling

jeg kan egentlig ikke lide lugten af "nymalet". Alle hjem har en lugt/duft, som hænger sammen med den familie, som bor der. Det er noget personligt, hjemligt og trygt.

Lugtesansen er en meget stærk kraft.
Jeg får mange "hukommelses- hjælpere" fra lugte. En gang gik jeg forbi et hus i Århus midtby, som var under gennemgribende renovering. Lugten af gammelt murstøv bragte mig straks tilbage til min barndom, hvor mine forældre satte et gammelt hus i stand, og vi levede der midt i murbrokker, mørtel og gipsplader.

Duften af Nivea - I ved den i den blå metaldåse, der giver mange billeder og tanker og min elskede døde Moster. Når hun kom ind fra stalden og var vasket, så gik hun i Nivea dåsen som det første.

Men tilbage til Nymalet - mit køkken er færdig malet. Nu skal der laves kaffe og mad, så det igen kan dufte som MIT hjem og ikke som en afdeling af Flügger.


Uh- det er en god farve

Lugt eller ej - jeg elsker synet af nymalet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar