søndag den 27. marts 2011

noget om forår

jeg er ikke god til hverken kulde eller varme. Så vinter med frost og kulde = øv. Sne og frost er ok så længe det er flot hvid sne og frost i et klart solskin. Men når man bor i byen, så er sneen sjældent hvid ret længe. Den bliver også hurtigt til noget sjap, hvor man går rundt i en konstant oplevelse af at nogen har hældt slush-ice ud på gader og stræder.
Jeg er heller ikke god til den tunge varme, som man finder i syd Europa i juli / august. Jeg har et indre varmeapparat, som gør knuder, når temperaturerne nærmer sig 30 grader.Af samme grund rejser jeg mest udenlands forår og efterår, hvor temperaturen er mere passende for mig!

Men jeg ELSKER forår og efterår!
Her er et enkelt forårsfoto fra Haven i går - man skal nærkigge for at se violerne på vej...

Foråret kommer med nyt liv og løfter om glæde, sol, dage i det fri, lange aftener med gode venner  under åben himmel og ikke mindst et nyt år. Forår er det bedste.

Efteråret varsler vinter, men det er også et orgie i farver og sensommer, høst af frugt og grønt, og dagen i et langsommere mode.

I går i Haven fik jeg ikke lavet alt det, jeg havde planlagt, for der skulle jo også lige snakkes over hækken med naboen, der havde tilbragt vinteren i Senegal. Kaffegæster, der kom forbi med forårs blomsterløg til haven og så bare at gå rundt og drømme / lægge planer for det kommende år - juhu.


Nye løgplanter, som gav farve i Haven


Ingen kommentarer:

Send en kommentar