fredag den 29. juli 2011

noget om storbyferie

Jeg ELSKER storbyferie. Jeg har efterhånden været på en del. Jeg har en rigtig god veninde, som jeg ofte tager afsted med. Vi er nemlig rigtig gode til at rejse sammen - det skal man være, ellers glem den afslappende ferie.
Hvad er det så jeg elsker ved storbyferie? Tja byens puls, at se på arkitektur, kunst, mennesker, spise godt, Shoppe og opleve opleve opleve.

Vi har lige været  nogle dage i hovedstaden. Det var fantastisk. 3 dages get away fæles som 10 dages ferie, fordi der bare ikke er hverdag indover. Det er ren afslapning. Ingen mødetider, deadlines, problemer (undskyld udfordringer), tøjvask, oprydning eller aviser. Ren ren afslapning og nydelse.

Vi tog med den her en tur ud til Kastellet:
Det skulle enhver turist prøve. En busfærge, som sejler forbi alle de attraktioner, man giver en formue for med canal rundfarten: Diamanten, det nye skuespilhus, operaen osv. Vi hoppede af ved Esplanaden og fik også set på Gefion springvandet (der var jeg sidst i 8. klasse - unægteligt en hel del år siden), den engelske kirke og så Kastellet.
Skøn formiddag. 


Eftermiddagen blev tilbagt i botanisk have.

Sådan en dag med dejlige smukke oplevelser i godt selskab, det fylder sjælen op på den gode måde. Det kan jeg leve længe på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar