lørdag den 16. juli 2011

noget om hækkeklipning

Jeg har klippet hæk i Haven i dag. Jeg mangler dog stadig én side, men den gemmer jeg altid til sidst, for det er den hurtige.....

Jeg har - som alle andre hæk hele vejen rundt om min kolonihave, 3 forskellige slags. Ud mod havegangen er det Tjørn. Det er frygtelig at klippe. Jeg ligner en der har været oppe at slås med en kat, når jeg har klippet den hæk - vel at mærke en kat, som ikke kun kradser og river men også klamper kløerne i. Jeg bløder seriøst. og en anden træls ting: man skal selv små diminutive stykker samlet op, eller får man dem i fødder, sandaler, cykeldæk osv. Der gives ingen chancer!
Jeg vil egentlig gerne af med den, men som "de gamle" i haveforeningen siger, så holder den ubuden gæster ude, og det er begrundelsen for at man i tidernes morgen plantede Tjørn ud mod alle havegangene.

Ellers har jeg nav på en side og liguster på de to. Både liguster og nav er nemt at klippe, det går hurtigt og der er ingen selvskadning!

Jeg fik også lige taget en flok dejlige fotos af juli blomsterhaven. Tilsyneladende har fået jeg to liljer, jeg  kan bare ikke huske at have plantet dem. men smukke ser de ud :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar