fredag den 29. juli 2011

noget om god mad

Jeg er madglad - hvilket også kan ses!! Og det skal helst være rigtig god veltilberedt mad.
Jeg er også doven og ofte presset på tid, så ofte ender jeg med at spise godt rugbrød med diverse, når jeg ikke kan nå at fordybe mig i madlavning. Det er nemlig ikke mad lavet på 30 min jeg dyrker - selvom den der Jamie Oliver kogebog ser interessant ud (elsker i øvrigt også kogebøger). En af mine store glæder ved storby ferie er derfor at spise godt. Det er fra en god morgenmadsbuffet på hotellet til den lette frokost til en solid aftensmad. Og er vi et sted med konditorier, så er eftermiddagskaffen reddet. Min passion for konditorier må jeg skrive om senere...

Når jeg holder ferie skriver jeg de gode spisesteder ind på mine bykort, når jeg kommer hjem, mange venner og bekendte har haft stor glæde af disse "huskere".

I denne uge har vi haft to gode oplevelser. Den første i Tivoli: Madkassen.


   Fantastisk koncept. Håber I kan læse deres manifest. Vi fik forret: røget kødvarer (pølser og fjerkræ) med surt. Hovedret: Kylling som vor mormor laveden den og kotelet med spidskål dertil grov kartoffelmos af nye kartofler. Dessert: chokolademousse og rabarbertrifli.
Det smagte fantastisk. en anbefaling værdig!

Den anden var FIAT på Kogens Nytorv. Det havde vi fået anbefalet


Vi havde ualmindelig svært ved at vælge mellem de mange retter på menukortet, men vi endte med en 4 retter menu med tilhørende vinmenu.
FANTASTISK!! Det var en italiensk som at være i Firenze igen. Lækkert.
En helt igennem dejlig aften: mad som i Italien, skøn vin, rigtig god betjening - kommer du til staden, så giv dig selv den her spiseoplevelse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar