søndag den 29. maj 2011

noget om min mors have

Min mor og far er flyttet fra en 1100 kvadratmeter grund til 400 kvadratmeter, så det betyder jo en noget andet have. De har et sommerhus med en kæmpe grund = meget havearbejde og græsslåning. Min mor har derfor valt at anlægge en lille have med højbede, som passer sig selv (barkflis gør et stort stykke arbejde her), og små stier med perlesten.
Derudover en terrasse på 27 kvadratmeter.

Haven er ved at være færdig. Det er hvad min mor kalder en "oplevelseshave". Der er alle mulige finurlige små figurer (Madonna, ænder der rapper, når man passere, elefanter osv.) og rigtig meget af hendes glaskunst: høns, små huse osv.

Hun har også lavet den smukke pileflet søjle og sat glasstykker i. Nede i søjlen er en lyskæde, så når mørket falder på står lyset ud gennem glasstykkerne.


Vi har delt mange planter gennem de sidste år, og hun har nu også en del akelejer, som jo er en af mine favoritter:







Dejlig dejlig have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar