søndag den 18. september 2011

noget om salat

Jeg er ikke den store salat spiser og kreatør. Salat - her mener jeg konceptet "salat", ikke kun grøn salat. Jeg elsker grønsager af alle typer, og mine klare favoritter er rodfrugter og kål. Men grøn salat - det er li´som bare fyld der er i vejen for alle de andre grønsager ( undtagen rucula og julesalat, der begge smager af noget).

Men salater...
Jeg har en veninde, som ofte har "salat" med på arbejde som frokost. Fantastiske kreationer, der ikke indeholder grøn salat, men alt muligt spændende, hvad grønsagsskuffen gemte. Salat er for mig noget accessori-noget til noget andet. Men jeg øver mig, for der er jo fantastiske sagsoplevelser. Når man som mig sætter stor pris på kål, så er forskellige råkoster og coleslaw varianter jo oplagte (med rugbrød til.. ). Jeg har også indkøbt "Suveræne salater" for at blive noget inspireret - herfra vil jeg godt anbefale rødbedesalat på rucola bund - mums.

Jeg har dog en favoritsalat, som aldrig bliver kedelig:
egne tomater, lidt agurk i klumper, fetaost og lidt balsamico...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar