søndag den 11. september 2011

Noget om den dag verden ændrede sig for altid

I dag er det 10 år siden verden, som vi kendte den,  ændrede sig for altid.
Den 11. september  og de rædselsfulde ting der skete og fulgte i tiden efter...



I min omgangskreds kan alle huske hvor de var og hvad de lavede, da de hørte eller så The Twin Towers brænde og crashe.
Jeg har ofte TV2News kørende som baggrundsstøj til det jeg  går og laver  (lidt af en nyhedsjunkie), og jeg hørte journalisterne tale chokeret om det første fly - derfor så jeg alt det der skete efterfølgende.

Frygteligt.

Bagefter kom krigen mod terror: Irak, Afghanistan, Guantanamo, restriktioner omkring flyrejser, automatisk indtalte påmindelser i tog, busser, fly, stationer, lufthaven osv: Husk og pas på egen bagage. Angst for terrorangreb og mistænkeliggørelse af muslimer.

11.september var en sort sort sorgens dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar