onsdag den 27. april 2011

noget om dage med mor

min mor og jeg har nogle af de samme kreative interesser. Det har jeg vist fortalt før. Det bringer os en gang imellem ud på heldages arrangementer fx. kursus i Gummi (traktorslanger, cykelslanger osv.), koldt glas og lignende. I lørdags -påskelørdag var der åbne værksteder på Langeland. Mine forældre bor i Svendborg, har sommerhus på nord Langeland, så hvad kunne være skønnere end en tur ud i det blå med mor på værksteds besøg.

Vi så værksteder, sommerhuse, pittoresk landsbyer og vilde heste.
Og ja, det var en skøn skøn dag.

På vej tilbage fra syd Langeland kørte vi gennem Kædeby. Her stod et kæmpe "Kræmmermarked" skilt, og det var da en fin afslutning på en dejlig dag lige at dreje ind omkring det marked.
Her kommer min anbefaling til jer alle: kan du lide kitch, loppemarked, østen møder vesten og havekrukker, så skal du slå et smut indenom Kædeby.

Vi troede det var de ting vi så fra vejen, men det ene rum efter det andet åbenbarede sig med det ene mere fantastiske tema efter det andet:
Krystal-rummet. Hvor man udover krukker, vaser, glas,  askebægre og jesus barnet i krystal i en krystalkrybbe også kunne købe glasborde med fantastiske "fødder", fx tre hestehoveder eller en havfrue!
Havenisse-rummet, med havenisser i plast i fra 20 cm til 150 cm og paddehatte huse.
Jubii.
Dyre-rummene, med naturtro dyr i plastik i naturtro størrelser. Vi taler her om alt godt fra bondegården: får, geder, ænder osv. Hunde - alle slags racer, papegøjer, skildpadder, skovens dyr: rådyr, ugler, egern osv. videre.
Østen møder vesten - rummet: budhaer, faraoer, slanger osv.

Her er et foto af et glasbord. Beklager det ikke er det bedste foto. Og læg mærke til de tre hestehoveder:


Her et foto af min mor og et rådyr:



En perfekt afslutning på en fantastisk dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar