onsdag den 22. maj 2013

noget om fugle

Jeg er lidt blandet, når det kommer til fugle. Jeg elsker at høre dem synge og trille,  nyder synet af fugle der flyver eller om efteråret, når de samles i store flokke for at tage turen sydpå. Alle småfuglene har smukke farver, og sidste sommer så jeg på Egeskov en falkonér med smukke smukke ugler og rovfugle - WOW!
Jeg nyder da også en stegt kylling eller mums juleanden.
Og ja, jeg vinterfodrer dem i min kolonihave, det er jo nyttedyr!!!
Men skal jeg være helt ærlig: så er jeg lidt bange for fugle. Helt helt urationel. Kunne de finde på at bide lidt i mig (kan fugle bide?) , og deres vinger og fjer, når de basker - åh nej!
At se Hitchkoch´s "Fuglene" som 13 årig gjorde det jo ikke bedre...

Og hvad sker der så altid for mig? Mens jeg lå sådan og slappede af med lidt haveblad






Jeg blev iagttaget - og konen kom også lige forbi. Hun var dog ikke så modig.

Og i træet lige ovenover mit hoved slog en due sig ned og begyndte et due-rock band!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar