søndag den 19. maj 2013

Noget om en god havedag med min kolonihavegruppe

Åh en dejlig dag - godt nok ikke i min have, men den har handlet om have....

Dagen blev indledt med et besøg i Botanisk Have og Haveselskabets plantemarked. Jeg vidste jeg skulle have mynte og gerne nogle flere nye Geranier, men altså behov opstår jo bare pludseligt :-)
Dagens høst klar til udplantning: 3 stk storkenæb, 2 stk duftpelargonier, 1 blå lærkespore,
1 lille plante til mit stenbed (kan ikke lige huske navnet), mynte fra Karins have, 1 stk basilikum,
1 stk chili og selvfølgelig en ny akeleje....


Efter plantemarked havde Karin inviteret til kaffe og blødt brød i hendes nye have i Skovlunden (bag Marselisborg slot). Karin har fortalt meget om hendes nye have, og ud fra hendes beretninger havde jeg (og de andre) forventet græsmark med skvalderkål og mælkebøtter og i øvrigt mørk i skygge fra de store træer fra Forst Botanisk have. Men nej nej - sådan var det slet ikke....




Vi fik kaffe og blødt brød. Og så fik vi iøvrigt aftalt en lørdag, hvor Lotte skal have hjælp til at male hendes hus.


Og som altid, når nogen har noget der kan deles af, så bliver der delt. Her er Annie i gang med at grave et par bregner op



Har du også nogle gode havevenner?

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Deligt indlæg.
    Havevenner er vigtige. Jeg har også flere der deler min interesse. I morgen kommer min søde veninde Sanne. Vi skal hente Dahlia stiklinger og potte dem op. Vi har også hver især sået forskellige sommerblomster. Vi deler med hinanden.
    Det gør I også kan jeg se.

    SvarSlet
  2. @Anne - ja vi deler. Og vo forsøger også at hjælpe hinanden med de større projekter. Det er nemlig dejligt med arbejdsfællesskaber :-)

    SvarSlet