mandag den 20. maj 2013

Noget om arbejde og nydning

Lørdag brugte jeg på i bagende sol og varme at luge og ordne have. De varmt, men det er som om det er svært at sidde med en bog eller avisen, når bedene bare kalder...

Tre trillebørfulde mælkebøtter, tidsler, skvalderkål og visne stauder blev kørt op til grønt affald. Vi har nemlig en grøn affaldsplads i vores haveforening, den bliver tømt 3-4 gange i løbet af en havesæson - og vi er lykkelige for den!

Men øv at lave sådan et stort stykke arbejde, når udsigten til naboens have er sådan:


Måske skulle man foreslå dem en mælkebøtte- vin- produktion....? Eller bare lige en tur med plæneklipperen henover de gule smuksakker inden de går i frø?

1 kommentar:

  1. Sikke et læs! Du har virkelig været flittig. Vi har også bøvl med mælkebøtterne i min forening. Slaget står imellem de meget grundige og de meget sene. Du har nemlig helt ret i at indsatsen synes en smule nytteløs, hvis naboerne ikke også gør en indsats. Jeg har få af de gule, og holder dem nogenlunde nede. Heldigvis er alle mine naboer meget grundige, så det er vist mig, som er den værste her...

    SvarSlet