søndag den 20. november 2011

noget om SAK - Svendborg Amts Kunstforening

Min niece på 9 inviterede mig og hendes mormor på SAK. Det vidste jeg så ikke hvad var, men tilsyneladende har Svendborg et kunstmuseum - som jeg aldrig har kendt til før...
Og det er et rigtig lille fint museum med lokale kunstnere i den faste udstilling, spændende særudstillinger og alt pakket ind i et smukt gammelt hus.


Se hvad vi alt så - den nederste collage er med skulpturer af Theodor Bok. Jeg var helt solgt: hundrede små stykker træ samlet med små trædyvler og bygget til fantasifulde figurer nogle i 2½ meters højde. Uh jeg ville gerne have sådan en i min have. Måske skulle jeg forsøge mig....


Kai Nielsen
Sofie forklarer mormor om Erik Flygenrings intentioner

Per Buk

Theodor Bok

Ingen kommentarer:

Send en kommentar