lørdag den 12. november 2011

noget om ferie

Jeg eeeeeelsker storbyferie - jeg er så dårlig til - ligge-på-strand-eller-ved-pool-ferie, jeg keder mig i en grad som næsten ikke kan beskrives. Men det er ok at have 1-2 dage i løbet af en uges ferie, hvor der ikke sker så meget.

De sidste mange år har jeg ofte taget en storbyfrie om efteråret sammen med min bedste veninde. Vi er rigtig gode til at rejse sammen. Vi går med hinanden og ser det den anden interesserer sig for, og det sker også at den ene planter sig på en bænk medens den anden får stillet sin lyst udi noget vi ikke er helt enige om. Her kunne nævnes: jeg nyder kunstmuseer, kirker og haver. Hun elsker butikker, cafeer og engelske bøger.

I den første uge af november var vi i Budapest- en by ingen af os havde besøgt før.Vi går meget gerne rundt og ser byerne vi besøger, det er bare den bedste måde at opleve på (på vores hotel var de ved at dø ved tanken om at vi ville gå 2½ km.. ud og hjem igen !).
Parlamentet

Smukt smukt håndarbejde

Fantastisk smuk bænk ved Donau

"Jeg er vejen sandheden og livet" - Skt. Stefans kirke
"nogen" har sat et McDonalds gade ur op ved siden af et monument for faldne soldater...

- og Starbucks selvfølgelig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar