fredag den 2. december 2011

noget om jul

Jeg eeeeeeeelsker jul - altså virkelig eeeelsker. Hvad er det så jeg elsker så højt?


  • Jeg nyder at pynte op med gran, blomster, julepynt både det nye som finder vej hvert år og det gamle med historie og minder.
  • Jeg bager småkager, som jeg ellers aldrig kaster mig ud i bagning af, og jeg nyder det. Den faste småkage hvert år er en opskrift fra min Moster: Vanillekranse. Hun lærte mig alle de gode tricks til den ekstra smag og senere nydelse (engang skal jeg vidergive alle de madlavningstips jeg har fra hende). Og doktrinen er: småkager skal bages med masser af smør.
  • Jeg laver gløgg ekstrakt og får mig en lille gløgg hver aften inden sengetid.
  • Jeg klipper og klistrer.
  • Og så hygger jeg med venner og familie.

December er bare den vintermåned, der gør jeg overlever vinteren.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar