fredag den 10. juni 2011

noget om stauder

Jeg har en staudepassion. jeg drømmer om en have med bed efter bed - med smukke gamle stauder. Min vindueskarm er lige nu fyldt med små staudespirer - jeg prøver at få nogle fra frø, da de jo koster en formue...

Hvad går jeg efter, når jeg køber eller så stauder?
Farver: klare skarpe smukke farver 
Facon / udtryk: pompøs, specielle, grafiske
Duft: uh meget gerne duft
Og endelig så elsker jeg stauder, som jeg genkender fra min barndom. Det gør mig glad!



Jeg nyder de mange farver studenternelliker har. Det giver et smukt spraglet bed.
For 3 somre siden såede jeg studenternelliker. Den første sommer stod de i højbedet sammen med grønsagerne, for at få lidt ekstra opmærksomhed. Men sidste forsommer flyttede jeg dem ud i det bed de skulle gøre smukkere. De blomstrede  lidt, men det var stadig små planter.

I år - de fylder og der er så mange knopper. Lige hvad jeg havde forestillet mig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar