fredag den 9. november 2012

noget om Havebøger 2

Jeg er en stor stor fan af havebøger. Jeg har et par reolmeter bøger. Nogle er om specifikke emner andre bare opslagsbøger. Og de bliver brugt i stor stil. Når det regner sidder jeg i mit fine havehus og læser og drømmer om hvilke planter jeg vil købe og hvordan de jeg har udvikler sig og får de bedste vækstbetingelser.

Og så er der de "detaljer", at jeg
1. hulme ikke kan huske hvad jeg læste for to uger siden :-)
2. nyder nyder nyder læsningen.

De bedste bøger er dog dem, jeg har arvet fra min farmor og farfar. En serie Politiken udgav i
1970 ´erne. De er emne opdelt og har en hulens masse "gamle" planter med - fantastiske!




3 kommentarer:

  1. Jeg har også en fin samling af havebøger, som jeg elsker at tage frem og kigge i. Når de sådan samles på hylden fremkommer det fænomen, som jeg så ofte har undret mig over i boligmagasiner; bøger ordnet efter farve. Min havebøger har overvejende grønne rygge, og det ser ret fint ud i reolen.

    Havebogslæsning og vinter hænger her i huset uløseligt sammen, så snart skal samlingen støves af og frem på sofabordet.

    SvarSlet
  2. Der kan også fåes mange gode, spændende havebøger i antikvar boghandler...

    SvarSlet
  3. Jeg eeeelsker også mine havebøger, der både er brugbare opslagsbøger og nyde-bøger til fryd og inspiration.

    SvarSlet