tirsdag den 5. juni 2012

noget om Haven på en grundlovsdag

I en tid, hvor man i andre lande kæmper på liv og død for demokratiet, undrer jeg mig over at vi på vores nationaldag - vores demokratidag skal arbejde indtil kl. 12. ... Hvorfor har vi ingen traditioner for at højtidelig holde denne dag? Jo jo man kan tage til grundlovsmøde, men..........

Jeg tog en eftermiddag i Haven, og i min øje-møder-blomsterskønhed- og -min -hjerne- slapper-af-mode besluttede jeg at fra næste år vil jeg holde grundlovs-noget for min omgangskreds!

Her kommer lidt have-spam af alt hvad jeg så i dag:

etageløgene forlder sig ud..


 smukke farver

jeg tror den hedder honningurt?

 Lupinerne

Den blå Iris

1 kommentar:

  1. Hvor har du ret. Det ville da være skønt med nogle mere moderne grundlovssikrede-traditioner til at fejre dagen med. Jeg tror at jeg vil sætte mig for at følge dit eksempel.

    SvarSlet